Tænker du at holde op med at ryge

At starte et rygestop er ikke nemt. Det kan tage lang tid da du er blevet afhængig af nikotin. Men selvfølgelig kan det lade sig gøre, at lægge cigaretterne fra sig og der er mere end en måde  du kan gøre det på.

For det første er du nød til at have lyst til at slippe af med denne vane. Som ryger må du identificere hvad det er for en slags rutine det er du har. Er rygning et social behov for dig, eller en måde du slipper af med spændinger og stress. Kender du  grunden kan du gå igang.

Når du har besluttet dig for at stoppe med at ryge, er der nogle trin der kan hjælpe dig på vej.

Hvis du skal ud, så sørg for du kun tager til ikke-ryger arrangementer. Tag afsted med venner og veninder, dine nærmeste eller andre som bakker dig op i din kamp mod rygning og din lyst om at får et bedre helbred uden cigaretter.
Det vil stå bedre fast i din bevidsthed, hvis du skriver dit mål ned på et papir. Lav både delmål såvel som store mål. De  små mål vil holde dit engagement oprejst.

Det siges at det tager tre uger at ændre på en vane. Hver individ er selvfølgelig ikke ens, men det er nogenlunde den gennemsnitslige tid den menneskelige hjerne bliver vænnet til en ny livsstil.
Flere rygere vil opleve abstinenser når de begynder deres rygestop. Ikke alle er lige kraftige. Det er typisk hovedpine, søvnløshed, sult, træthed samt overspisning. Disse bivirkninger vil give dig lyst til at begynde igen, men husk på de helbredsmæssige fordele ved at stoppe med at ryge.

At udføre din plan er vigtig for dit rygestop. Du skal undgå at lade dig lokke af din gamle afhængighed. Lav om på dine tidligere vaner og smid ting ud som askebære, tændstikker og selvfølgelig smøgerne fra dit hjem.

Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *